onsdag 11 augusti 2010

Lewes och Eastbourne

For 2 veckor sedan besokte jag Sussex och de sma mysiga staderna Lewes och Eastbourne. Lewes ar mest kant for att de har ett flertal sma trevliga bokhandlare samt ett lokalt bryggeri, Harveys. Jag tyckte Lewes (uttalas Lewis) var mycket trevlig och mysig. Nar jag var dar passade jag ocksa pa att besoka slottet, samt ta en promenad langs floden. Lewes ar trevligt och jag rekommenderar alla som har mojlighet att besoka den, om ni reser till England.

Lewes














En trevlig pub med formodligen de godaste "fries" jag atit pa mycket lange.



Eastbourne













Beachy Head, som jag tyvarr ej besokte. Det ska visst vara en fantastisk utsikt darifran.









En fiskmas som njot av det fina trevliga vadret.





Fiskmasen ville folja med till London vilket var ej mojligt. Den hade ej kopt biljett, sa han vankande av och an pa perrongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar